Johanna (2016)
eleven Fine Art Prints, 35x51 cm, one print in 40x60 cm, in The Art of Color, group exhibition, Luma Arles, in the framefork of the photofestival Rencontres d‘Arles, France, July - September 2022
DE
Eine junge Frau steht vor verschieden farbigen Hintergründen – türkis, dunkelblau und rot. Ihre Frisur ändert sich, ihre Oberteile ändern sich, mal schaut sie nach links, mal nach rechts. Alles ist in Veränderung, nur ihr Gesichtausdruck bleibt neutral.
Durch die Installation der 12-teiligen Serie an der Wand und die Aufteilung in Triptychons, Diptychons und Einzelbilder entsteht eine dynamische Reihe. Der Blick des Modells lenkt die Betrachter*innen über die Wand und wirft sie durch den direkten Blick aus dem Bild auf sie zurück.
Wer bewegt sich hier um wen?
Eine junge Frau steht vor verschieden farbigen Hintergründen – türkis, dunkelblau und rot. Ihre Frisur ändert sich, ihre Oberteile ändern sich, mal schaut sie nach links, mal nach rechts. Alles ist in Veränderung, nur ihr Gesichtausdruck bleibt neutral.
Durch die Installation der 12-teiligen Serie an der Wand und die Aufteilung in Triptychons, Diptychons und Einzelbilder entsteht eine dynamische Reihe. Der Blick des Modells lenkt die Betrachter*innen über die Wand und wirft sie durch den direkten Blick aus dem Bild auf sie zurück.
Wer bewegt sich hier um wen?
EN
A young woman stands in front of different colored backgrounds - turquoise, dark blue and red. Her hairstyle changes, her tops change, sometimes she looks to the left, sometimes to the right. Everything is changing, only her facial expression remains neutral.
The installation of the 12-part series on the wall and the division into triptychs, diptychs and individual pictures creates a dynamic series. The model's gaze directs viewers across the wall and throws them back at them by looking directly out of the picture.
Who is moving around whom?
A young woman stands in front of different colored backgrounds - turquoise, dark blue and red. Her hairstyle changes, her tops change, sometimes she looks to the left, sometimes to the right. Everything is changing, only her facial expression remains neutral.
The installation of the 12-part series on the wall and the division into triptychs, diptychs and individual pictures creates a dynamic series. The model's gaze directs viewers across the wall and throws them back at them by looking directly out of the picture.
Who is moving around whom?
exhibition views: Andrea Cenetiempo